Portalul Corporativ
ACADEMICA

Inovatiile incep aici

Concursul “Marca comercială a anului 2013”

Pe 30 ianuarie 2014, la Chișinău, în cadrul programului de afaceri al Expoziției naționale “Fabricat în Moldova”, a avut loc ceremonia oficială de premiere a învingătorilor Concursului “Marca comercială a anului 2013”. La cea de a XI-a ediție au fost depuse peste 150 de cereri de participare, circa 100 dintre care au trecut preselecția concursului.
Concursul “Marca comercială a anului” este organizat de Camera de Comerț și Industrie împreună cu Agenţia de Stat pentru Proprietatea Intelectuală.
La ceremonia de premiere a învingătorilor au fost prezenți factori de decizie, reprezentanţi ai corpului diplomatic acreditat în Republica Moldova, oameni de afaceri, parteneri ai CCI şi ai AGEPI.
Distincțiile au fost înmânate de Președintele Parlamentului, Igor Corman, Viceprim-ministrul Valeriu Lazăr, Ministru al Economiei, precum și Ministrul Agriculturii şi Industriei Alimentare, Vasile Bumacov.
În deschiderea evenimentului, președintele CCI, Gheorghe Cucu, a accentuat că, în prezent, o economie modernă nu poate fi concepută fără de mărcile comerciale.
Concursul “Marca comercială a anului 2013” a demarat prin efectuarea unui studiu al opiniei publice, care a avut loc în ianuarie curent, în regiunile de Nord, Centru şi Sud ale ţării, precum şi în mun. Chişinău, sondajul vizând mărcile comerciale participante la concurs.
Concomitent, în perioada 15 – 27 ianuarie a.c, în urma analizei materialelor prezentate de participanți și ca rezultat al studiului opiniei consumatorilor, membrii comitetului organizatoric au stabilit învingătorii.
La competiție au participat întreprinderi şi organizaţii cu diverse forme de proprietate, persoane juridice înregistrate în Republica Moldova, care produc bunuri materiale şi/sau prestează servicii pe teritoriul ţării.
Pe lângă tradiționalele nominalizări – “Aprecierea consumatorilor”, Patrimoniul Republicii”, “Debutul anului”, “Export”, “Inter”, “Favoritul anului”, “Marca comercială responsabilă social”, “Rebranding de succes” – în regulamentul concursului a fost inclusă și o nominalizare nouă: “Brand regional”. La această nominalizare au participat mărcile comerciale autohtone, ale căror titulari îşi desfăşoară activitatea de întreprinzător într-o anumită regiune a ţării şi întreprind acţiuni de promovare doar pe acest teritoriu.
De asemenea, reamintim că, în cadrul Concursului “Marca comercială a anului” există și o nominalizarea închisă: “Reputaţie și încredere”, la care nu se primesc cereri de participare, distincțiile fiind oferite prin decizia comitetului organizatoric.
Premiul mare al concursului este “Mercuriul de aur”, urmat de medalii de aur, argint sau bronz.
Concursul “Marca comercială a anului” a fost inițiat în 2003, cu scopul de a evidenția cele mai reuşite proiecte în domeniul creării şi promovării mărcilor comerciale autohtone pe piaţa internă şi externă, a spori competitivitatea lor şi a contribui la creșterea profesionalismului echipelor de marketing.
Conform datelor statistice prezentate de AGEPI, la momentul actual în Republica Moldova sunt înregistrate peste 14 mii de mărci comerciale internaționale și circa 12 mii de mărci comerciale autohtone.